ارز دیجیتال

پارسیان ارز

ارز دیجیتال

پارسیان ارز

  • ۰
  • ۰

 

بیت کوین چطور کار می کند؟

یک کاربر در کیف پول خود فقط مقدار بیت کوین و مراحل و نتیجه تراکنش ها را می تواند مشاهده کند. در پشت فرایندهای شبکه بیت کوین، یک دفتر حساب عمومی به نام بلاک چین قرار دارد. این دفتر حساب شامل تمام تراکنش هایی است که تا به حال پردازش شده است. سوابق دیجیتال تراکنش ها در به اصطلاح بلاک ها قرار دارند. تراکنش ها توسط کاربران یا کیف پول آنها رمزگذاری شده و به شبکه ارسال می شوند. به این دلیل بیت کوین، ارز رمزپایه یا ارز رمزنگاری شده یا رمز ارز(cryptocurrency) نامیده می شود. این تراکنش های رمزگذاری شده سپس در بلاکها گنجانده می شوند.

اگر شخصی سعی کند فقط یک حرف یا عدد را در یک بلاک تراکنش تغییر دهد، این کار بر تمام بلاک ها تاثیر گذار خواهد بود. از آنجا که این یک دفتر حساب عمومی است، تلاش های اشتباه یا تقلب می تواند به راحتی توسط هر کسی قابل تشخیص و اصلاح باشد. هر کاربر در کیف پول خود می تواند اعتبار و صحت هر مبادله را بررسی کند. صحت هر تراکنش توسط امضای دیجیتال مربوط به آدرس های ارسالی محافظت می شود.

 

 

انواع کیف پول بیت کوین

 

1. کیف پول موبایلی

این نوع کیف پول ها بر روی موبایل شما نصب می شوند. کار با کیف پول موبایلی بسیار ساده بوده و دسترسی ارزهای دیجیتال و مدیریت آنها در این نوع کیف پول راحت است. خراب شدن یا گم شدن موبایل و سرقت آن از جمله معایب این نوع کیف پول­ ها محسوب می شود.

2. کیف پول دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ را می ­توانید بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و دارایی­ های دیجیتال خودتان را داشته باشید. به دلیل اینکه در کیف پول دسکتاپ کلید خصوصی شما در درایو شخصی خودتان ذخیره می شود، این نوع کیف پول ها در مقایسه با کیف پول تحت وب و کیف پول موبایلی،امنیت بیشتری دارد . با این حال، خطر ویروسی شدن یا هک شدن برای کیف پول­ های دسکتاپ وجود دارد.

3. کیف پول کاغذی

در کیف پول کاغذی، کلید عمومی و کلید خصوصی بر روی یک برگه کاغذ ذخیره می­ شود که در صورت نیاز می توانید آن را اسکن کنید و جهت انجام تراکنش، موجودی کیف را به یک کیف پول نرم افزاری انتقال دهید. توجه داشته باشید که هر کس این کاغذ را داشته باشد، می­ تواند تمام موجودی شما را انتقال دهد. خطر گم شدن و سرقت برای کیف پول ­های کاغذی وجود دارد.

4. کیف پول سخت ­افزاری

امن‌­ترین روش نگهداری بیت کوین و ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول سخت­‌افزاری است. کلید خصوصی در این نوع کیف پول­ ها در یک دستگاه سخت­‌افزاری مانند فلش مموری مانند لجر نگهداری می شود. کیف پول سخت­‌افزاری رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید. کیف پول های سخت‌­افزاری بسیار امن هستند و امکان هک شدن آنها وجود ندارد. برخی از صرافی های ایرانی مانند صرافی ارز دیجیتال پارسیان ارز ، دارایی های کاربران را در کیف پول سخت افزاری ذخیره می کنند.

 

  • ۹۸/۰۹/۱۰
  • farzad miri

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.